Sonax’ın 75 yılı: “Geleceğe odaklanmak”


Sonax'ın 75 yılı: “Geleceğe odaklanmak”

Sonax'ın 75 yılı: “Geleceğe odaklanmak”

Neuburg merkezli araç bakım uzmanı Sonax, 2025 yılında 75. yılını kutluyor. 1950 yılında Sonax adını taşıyan ilk ürünler piyasaya sunuldu. O zamandan bu yana bu marka, diğerlerine kıyasla, yüksek kaliteli araç bakım ürünleriyle eş anlamlı hale geldi. Sonax'ın başarılı şirket tarihindeki son safha, öncü genişleme faaliyetleri, şirketin tüm alanlarında genç yetenekler ve sürekli gelişen marka felsefesi ile belirgin hâl almıştır.

“Büyük büyükbabamın kurduğu ve özellikle büyükbabamın ve babamın öncü fikirleri  ve bağlılıkla geliştirdiği grubun başarılı geçmişinden gurur duyuyoruz. Ancak odak noktamız açıkça geleceğe, bugünün ve yarının sadık kullanıcılarına ve müşterilerine yöneliktir," yorumunu yapıyor Sonax GmbH Yönetici Ortağı Manfred Hoffmann. "Rota geleceğe göre belirlendi. Uzmanlığımız, modern marka imajımız ve araştırma-geliştirme ile üretim ve lojistikteki etkin altyapımız gelecekte rekabet gücümüzü artıracak ve daha fazla büyümemizi sağlayacaktır.”

Bu başarının arkasındaki itici güç, yüksek performanslı ürün yelpazesinin ardındaki kapsamlı uzmanlıktır: Bu, boya bakımı, manuel iç ve dış araç temizliği, kış sezonu ve "Bisiklet" ve "Karavan" ürün gruplarında benzersiz yenilikleri içerir.

Ticari araç bakımı, araba yıkama, profesyonel araç bakım hizmetleri ve çok çeşitli endüstriyel uygulamalara yönelik kanıtlanmış ürün portföyüyle, üretici olarak artık neredeyse tüm diğer şemsiye markalardan daha geniş bir konuma sahiptir.

Araç bakımında birinci sınıf marka

Sonax markası 11 Mayıs 1949'da tescil edildi ve yasal koruma altına alındı. Aynı zamanda ev bakım ürünleri için "Sona" markası yaratılırken, araba bakım ürünleri için Sonax markası "balmumu" kelimesinin eşanlamlısı olan "x" eklenerek seçildi. Böylece şirket 1950 yılında otomotiv bakım sektörüne girdi. O tarihten bu yana Sonax, 2023'te 147 milyon Euro'yu aşan satışıyla küresel bir marka haline geldi. İhracat payı yüzde 43'ün üzerine çıktı.

Bugün Sonax'ta yaklaşık 400 kişi çalışıyor. Sonax ürünleri Avrupa genelinde ve tüm kıtalarda, toplam 110 ülkede mevcuttur.

Bu, Sonax GmbH'nin Hoffmann Grubunun tüm şubeleri arasında en yüksek satışa sahip olduğu anlamına gelir. Grup aynı zamanda silika madenciliği yapan ve rafine eden Hoffmann Mineral GmbH'yi de içermektedir. Bu işletme 1903 yılında Hoffmann ailesinin girişimci üyeleri tarafından kuruldu. Grubun bir diğer bölümü ise etiket baskı şirketi olarak piyasada başarıyla faaliyet gösteren Duro Druck GmbH'dir.

1980'lerin ortalarında Neuburg merkezli şirket, büyük kırmızı harflerle yazılmış mevcut logosuyla Sonax'ı otomobiller için premium bir şemsiye marka olarak geliştirmeye başladı. O tarihten bu yana ürün yelpazesi sürekli olarak genişletildi ve geliştirildi. Hafızalara kazınmış marka imajı, reklam ve motor sporları sponsorlukları (örneğin Formula 1 ve DTM yarış serileri) şirketin giderek daha iyi tanınmasına yardımcı oldu. Gerek profesyonel gerek amatör kullanıcılar, sektör uzmanları veya motor sporları ikonları tarafından, tüm müşterilerin geri bildirimleri ve olumlu deneyimleri Sonax markasına onlarca yıllık başarıyı getirdi. Bu başarı, bağımsız ürün testlerinde ve okuyucu anketlerinde elde edilen olağanüstü sonuçlarla defalarca doğrulandı.

“Alman Malı” – büyüme yolunda

Kırmızı harflerin ardındaki dikkat çekici tarih, bugün özellikle kapsamlı genişleme faaliyetleriyle daha da ileriye götürülmektedir. Araç hazırlamaya yönelik etkileyici olanaklara sahip yeni ve ferah resepsiyon ve yönetim binası, uzun süredir şirketin Münchener Straße'deki amiral gemisi olmuştur. Devam eden araştırma ve geliştirme faaliyetleri için modern bir uygulama teknolojisi merkezi kurulmuştur.Toplam 50 milyonu aşan yatırımlarla üretim ve lojistik kapasitesi, yalnızca Neuburg genel merkezinde değil, adım adım önemli ölçüde genişletiliyor. Oberhausen kasabası yakınlarında büyük bir lojistik tesisi inşa edildi ve bu tesis 2024 yılında faaliyete geçti. Şirket, burada ikinci bir üretim tesisi kurarak iddialı bir büyüme stratejisi izliyor ve böylece sürdürülebilirlik ve dijitalleşme yönünde de büyük adımlar atıyor. Manfred Hoffmann'ın da vurguladığı gibi,böylece şirket yüksek düzeyde yerele bağlılık gösterirken küresel gereksinimleri de karşılıyor: “Almanya'ya yalnızca bir iş merkezi olarak bağlı kalmıyoruz ve 'Almanya'da Üretilmiştir' kalite vaadiyle de aramızda güçlü bir bağ hissediyoruz; Neuburg ve çevresinde de kendimizi evimizde gibi hissediyoruz. Bölge bizim üssümüz ve bizim bir parçamızdır.”

“Sıradaki her şeye  hazırız”

Manfred Hoffmann'a göre şirketin iddialı hedefleri, yüksek vasıflı ve motive çalışanlardan oluşan etkili bir ekip tarafından destekleniyor: “Birçok genç yetenek, pazarlama, araştırma ve geliştirme ve şirketin diğer alanlarına yeni ve heyecan verici fikirler getiriyor. Daha deneyimli meslektaşlarımızla birlikte Sonax'ın başarı hikayesinde yeni bir sayfa yazıyoruz."

“Sonax'ın markanın 75. yılını coşkuyla ve modern, geleceğe odaklı bir marka imajıyla bu kadar dinamik ve kendinden emin bir şekilde kutlamasından büyük gurur duyuyorum.

 Bu, “Sıradaki her şeye  hazırız” yol gösterici ilkemizin ikna edici bir ifadesidir. Şirketin genç ve dinamik marka imajı ve hatasız ürün tasarımı, pekçok farklı alanda dikkat çekmektedir. Yerleşik marka, düzenli kullanıcıları arasında yüksek bir itibara sahip olmaya devam ediyor, ancak aynı zamanda araç bakımı ve değeri koruma konusunda hevesli yeni ve genç hedef gruplara hitap etmek için tüm medya platformlarında yaratıcılık ve uzmanlığı kullanıyor.