Araç temizlik ve bakım ürünlerin öncüsü olan SONAX 1950 yılında bu ürünlerin üretimine başlamıştır.
Manfred Hoffmann ve babası bu işe girmeden önce sektörde bu kadar başarılı olacaklarını tahmin bile etmemişlerdi. Fikir zenginliği ile işe başladılar. Pazar araştırmasındaki yetenekleri ve mükemmel ürünler sayesinde başarıya ulaştılar. Bugün, Almanya SONAX GbmH Almanya’da 450 kişiden fazla personel istihdam edilmektedir.
Geçmişi Olan Bir Marka
Sonax markasının hikâyesi geride bırakmış olduğumuz yüzyılın başlarına dayanmaktadır. Bugünkü şirket sahibi Manfred Hoffmann’ın büyükbabası 1903 yılında Almanya/Neuburg’ta silisli toprak ticareti yapmaktaydı. Silisli toprağın içerdiği mineraller; renk pigmentleri, araba boyası, kozmetik, cila malzemeleri ve bakım ürünlerinin ham maddesi olarak kullanılmaktadır. İkinci Dünya Savaşından sonra temizlik malzemelerinin yanı sıra bir de bakım ürünleri üretimine girildi. Böylelikle iki alanda ürün kazanılmış ve markanın patenti alınmıştır. “Sona” markalı ürünler evlerde gümüş parlatmada kullanılmaktaydı. Otomobil temizlik ve bakımı için kullanılan “SONAX” markası Wax’tan X’in eklenmesi sonucu ortaya çıkmıştır. Böylelikle şirket 65 yıl önce otomobil bakım ürünleri üretimi başlatmıştır.
Başlangıçta reklam konusu pek gelişmemiş olduğu için bu ürünler çok basit metotlarla pazarlanmaya ve satılmaya başlanmıştır. Şöyle ki dört SONAX Satış Temsilcisi Volkswagen Kaplumbağa araçlarına bu ürünleri yükleyerek beşeri ilişkilerle tüm Almanya’da dolaşarak bu ürünleri satmaya başlamıştır.
Kötü Hava Şartları ile Gelen Başarı
Zaman içerisinde otomobil bakımı ile ilgili birçok yeni ürün üretilmişti. Şirketin Neuburg’daki laboratuvar ilk defa içeriğinde Aerosol bulunduran güçlü bir buz çözücü üretilmişti. Bu ürün sayesinde 1962 yılının çok etkili geçen kış aylarında bu ürün sayesinde satış rekorları kırılmıştı
Wolfgang Sachs’ın “For Love of the Automobile” (Otomobil Sevgisi) isimli kitabında şu makale dikkat çekmektedir. 1960 ile 1973 yılları arasındaki 13 yılda Otomobil sayısı dört katına, otoyollarda katedilen mesafeler üç katına ve otoyollar iki katına çıkmıştır. Yani tekerlekli toplum zamanı başlamıştı. Böylelikle insanların günlük yaşantılarında da bazı değişiklikler olmuştu. Artık cumartesi günleri geleneksel olarak araç yıkama ve temizleme günü olarak ilan edilmişti. Fakat bu iş artık akaryakıt istasyonlarında değil herkes kendi evi önünde büyük bir gururla kendi aracını yıkar ve bakımını yapardı. Bu sayede araç bakım ürünlerine olan talep çok fazla artmış ve SONAX markası da bu talep sayesinde çok hızlı büyümeye başlamıştı.
1960 yılının ilk yarısında artık ilk tam otomatik araç yıkama tünelleri üretilmişti. Kaliteli yıkama ve bakım ürünleri üreticisi SONAX bu süreci yakından takip ederek gerekli adımları zamanında atmış ve yıkama tünelleri için gerekli ürünleri piyasaya sürmüştür. Bunun yanı sıra amatör ürünlerde de çeşitlilik sürekli artırılmıştı.
1984 yılında Manfred Hoffmann’ın şirket yönetimine katıldığı zaman ciro 30 milyon DM geçmişti. Bu ciro; “SONAX” markalı ürünler, petrol katkılı ürünler ve otomobil üreticileri ile ortaklaşa yapılan ticari anlaşmalar sonucunda elde edilmiştir. Şirket 1980 yılının ilk yarısından itibaren artık premium bakım ürünleri üzerine yoğunlaşarak kendi alanındaki başarısını katlamak için daha çok çalışmaya başlamıştır.
Ürün gamı genişledikçe reklam ve sponsorluklar sayesinde marka bilinirliği çok fazla yayılmıştı. Motorsporları alanındaki başarılarının yanı sıra Hans Joachim Stuck, Michael Schumacher, Ayrton Senna ve Heinz-Harald Frentzen ile yapılan sponsorluklar sayesinde markanın ulusal ve uluslararası tanılırlığı birçok kişiye ulaşmıştır.
1989 yılındaki Doğu ve Batı Almanya’nın birleşmesi ile şirket cirosu kısa bir sürede ikiye katlanmıştı. Marka bugün güncel olarak toplam 100 ülkede temsil edilmektedir. İhracat rakamları %43 seviyesine çıkmıştır. Artık SONAX ürünleri tüm Avrupa ve tüm kıtalar da bulunabilmektedir. Şirket, pazar payını özellikle Alman diline hâkim ve İskandinav ülkelerinde çok yükselmiştir. Bunu yanı sıra Doğu Avrupa ve “Made in Germany” sayesinde özellikle Güney Kore, Çin ve Tayland gibi Asya ülkelerinde büyümeye devam etmektedir. Ürünlere olan büyük ilgi ve Fanlar sayesinde artık Güney Amerika, ABD ve Kanada’da artık ürünlerimizi bulmak imkansız değildi.
Özellikle Formula 1’de motor sporları sponsorlukları sayesinde artık vazgeçilmez bir marka haline gelinmişti. SONAX artık BAR Honda ve McLaren Mercedes gibi Formula-1 devlerinin çözüm ortağı olmuştu. 2012 yılından itibaren markamız Infiniti Red Bull Racing ekibin Official Supplier’i bunu yanı sıra DTM’de Mercedes-Benz, Opel, Audi ve BMW markalarının önemli destekçisi olmuştur.
“Made in Germany” ile Büyümeye Devam
SONAX 2008 yılında markamızı gururla temsil ettiğimiz modern eğitim ve karşılama alanlarına sahip yeni idari binasına taşınmıştır. Yeni binamız ile birlikte Ar-Ge çalışmaları çok geliştirilmiş ve artık doğru raylarda yolculuğuna devam etmektedir. İki haneli milyonluk yatırımlar sayesinde üretim ve lojistik hizmetleri en üst seviyeye çıkarılmıştır. 2014 yılındaki ek binamızın açılışına şirketimizin birçok çalışına ile birlikte çok sayıda misafir ve Bayyera eyaleti ekonomi ve politikalar bakanı Horst Seehofer’de katılmıştır.
Böylelikle SONAX geçmişine bağlı kalmış ve doğduğu şehir e sahip çıkmıştır. Şirket sahibi ve Genel Müdür Manfred Hoffmann ifadesinde “Biz, Neubur’ta olmaktan çok mutluyuz bu şehir bizim üssümüz dür ve SONAX buranın bir parçasıdır. Büyüme hedeflerimizde kendimize belirlediğimiz çizgilerin dışına çıkmamaya çalışıyoruz. Üretimlerimizde doğayı korumak ve çevrecilik alanında çok dikkatli adımlarla ilerlemekteyiz. Çünkü biz yaşadığımız bölgenin geleceği düşünmekteyiz.”
Otomotiv ve Birçok Sektörde Mükemmel Çözüm
Küçük, orta sınıf veya lüks araçlar, motor sporları veya antika araçlar; SONAX her zaman bunların yanında olmaktan ve bu araçların mükemmel teşhirini sağlamaktan gurur duymaktadır. Ürünlerimizi tüm tüketicilere ulaştırabilmek için dağıtım ağımızı temsilciliklerle market satışları ve benzinlikler le genişletmeye devam etmekteyiz.
SONAX markalı ürünler kullanımı diğer branşlarda da büyümeye devam etmektedir. Son yıllarda kullanım alanları; endüstriyel, hobi, tarım, hırdavat, avcılık, inşaat, üretim ve sıhhi tesisat gibi sektörlerde kullanılmaya başlamıştır.
Gümüş parlatıcı ürünü ile başlayan ve bugün birçok alan ve sektörde kullanılan bir ürün gamına ulaşan SONAX başarılı bir aile şirketi olarak yoluna devam etmektedir.
Çok kısa sürede alınan çözüm ve kararlar, motivasyonu, başarılı çalışanları ve yeniliklere açık bir şirket yapısı sayesinde bu markanın gelecekte de çok memnun kalacak müşterilere ulaşması hedeflenmiştir.