Boya Koruma araç boyasının ömrünü uzatır. Ancak şu anda piyasada basit yıkama istasyonlarında bile boya koruma işlemleri yapılır görselleri var ve bu hizmetler satılmaya çalışılıyor. Önce gerçek boya koruma ne demek bunu bilmek ve anlamak gerekli. Pırıl pırıl parlayan her boya yüzeyine, boya koruma yapılmış anlamı çıkarmamak gereklidir.
Evet çıkar. Ancak söz konusu sıvıya maruz kalan bölge örneğin araç tabanı ise, aracın taban kaplamaları komple sökülerek çıkarılmalı ve metal aksama kadar inilmelidir
Engelelenebilir, araç ( 0 ) araç ise koruma işlemi hemen yapılabilir ancak araç ikinci el bir araç ise bu işlem öncesinde aracın koltukları detaylı iç temizleme hizmetine tabii tutulmalıdır.
Evet kuş pislikleri boyayı yakar Kuşların pislikleri genel de asitlidir. Kuş pisliği, özellikle kızgın güneş ışınları altında, çok hızlı bir reaksiyon yaratarak önce boyanın en üst tabakası olan vernik tabakasını tahrip eder, daha sonra da renkli tabakayı parçalar. Yüzey yanmış ve çatlamışsa boya işlemi yapılmadan bu boya hasarlanması giderilemez. Kuş pisliği boya koruma olan bir boya yüzeyinde size sadece zaman kazandırır, asla sürekli bir koruma sağlamaz. Kuş pisliğinin koruma olmayan boya yüzeyine hasar verme süresi 2 saat ile 6 saat arasında değişirken gerçek boya koruma işlemi yapılmış boya yüzeylerinde bu süre bir haftaya kadar artar.
Bazı yerli cam sularında, alkol pahalı olduğundan dolayı, suda donmayı engellemek amacıyla metanol kullanılır.
Metanol son derece zehirli akışkan bir sıvıdır ve bütün organik çözücülerde her oranda çözünür. Az miktarda metanol dahi canlı organizmalar ve çevre için tehlike yaratır. Örneğin 10 gr metanol saf kullanıldığında insan için ölümcül tehlike yaratabilir
Metanol içeren cam suları kullanım esnasında bir kısmı buharlaşarak hava kanallarından içeriye geçerek özellikle bebeklere ve hamile kadınlara zarar vermektedir. Uzun süreli kullanımda araç içindekilerinin sağlığına zamanla zarar verir.Araç yüzeyinde kalıcı zararlara ve bozukluklara neden olabilir. Özellikle merdiven altı imalatı olarak bilinen ve hiçbir standardı olamayan bu içerikli ürünler sağlığa zararlı olmasının yansıra, silecek lastiklerini sertleştirir ve camların çizilmesine neden olur. Keyifli ve güvenli bir sürüş için Metanol içerikli ürünlerden kaçınmanızı öneriyoruz. Bu ürünler yerine alkol ve gliserin içerikli hoş kokulu, temizleyici katıklı, ve donmama garantisi olan Sonax Antifrizli Cam suyunu kullanın.
Boya yüzeyinde dalgalanmalar , matlık , haralenme gibi sorunlar profesyonel olmayan servislerde asitik ürünlerle araç yıkamaları sonrasında , pasta cila adı altında anılan işlemler sonrasında oluşur.
Özellikle merdiven altı imalatı olarak bilinen ve hiçbir standardı olmayan ürünler sağlığa zararlı olmasının yansıra, silecek lastiklerini sertleştirir ve camların çizilmesine neden olur. Bu ürünler yerine alkol ve gliserin içerikli hoş kokulu, temizleyici katıklı, ve donmama garantisi olan Sonax Antifrizli Cam suyunu kullanın.
Hiçbir boya koruma sınırsız ve / ve ya süresiz koruma sağlamaz. Aracın orijinal boyası ve üstündeki verniği dahi zamanla zayıflar, solar ve aşınır. Boya koruma uygulamasından sonra aracınız çizilmez ve tüm dış etkenlere karşı korunur şeklindeki açıklamalar da abartılı ve gerçek dışı açıklamalardır. Boya koruma uygulaması araç boya yüzeyinde şeffaf bir vernik cila tabakası oluşturur. Aracın orijinal verniği ve boyası gibi bu da çizilebiliyor.
Peki, boya koruma neyi koruyor? Boya koruma uygulaması boya yüzeyinin maruz kaldığı dış etkenlerden kaynaklı olumsuzluklar karşısında kendisi çiziliyor fakat orijinal boyayı koruyor.
Bilindiği üzere çiziğe neden olan maddenin sertliğine göre her materyal çizilebilir, en sert materyal cam bile çizilir. Dolayısıyla aracın orijinal boya yüzeyi de nasıl çiziliyor ise, bu yüzeyi kaplayan boya koruma verniği de çizilir, çizilmez değildir. Çizilmeyen hiçbir boya koruma yoktur. Her kim boya koruma çizilmez diyorsa gerçeği saklıyordemektir.
Koruma çizilir ancak çiziğin derinliğine göre çiziğin boyaya geçmesini önler yani kendisi çizilir, dolayısıyla altındaki boyayı korumuş olur. Başka bir deyişle üzerinde koruma olmasaydı boya çizilecekti onun yerine koruma çizilmiş oluyor gerçek budur.
Deri döşeme üzerinde lekeler giderilebilir. Ancak önce bu lekeler uzman personeller tarafından görülmeden temizlik prosezlerine karar verilmemelidir. Aksi takdirde olumsuz sonuçlarla karşılaşabilirsiniz
Sizleri Yetkili bir Sonax bayiisi ne bekleriz. Amatör uygulamalarla çözüme ulaşmanız imkansızdır.
Evet temizletebilirsiniz. Klima sistemini temizletmeden kastınız, klimadan gelen kötü kokuların giderilmesi ve kanallarda üreyen bakterilerin temizlenmesi ise evet temizleyebiliriz.
Evet temizlenebilir. Ancak tavan temizliği özel bir temizlik işlemi olduğu için uzman personellerin kontrolü ve iş akışının belirlenmesi sonrası işlem yapılmalıdır.
Aracın motorunu temizlemek motora zarar vermez. Motor temizliği, motordan gelen kötü kokuların (yağ, antifriz, atf vb. kimyasalların motorun kenarlarına dökülmesi, yağ kaçakları zamanla motoru kirletir)seyir halindeyken hava kanallarından içeriye gelmesini engeller.
Aracın motorunu temizlemek parçalar üzerindeki hava akışını artırır. Bu sebeple parçalar çabuk ısınmaz ve parça ömrü uzar. Hareketli parçaların kirlerden dolayı aşınması önlenir.
Motor temizliği aracın değerini arttırır. Aracınızın Motorunu görmek isteyenler tertemiz bir motor görünce takdir edersiniz ki aracınızın değeri ve sizin araca verdiğiniz değer net olarak anlaşılacaktır.
Pasta cila yaptırmak yalnızca boya yüzeyinde ciddi aşındırmalar yapılarak çiziklerin yok edilme işlemidir. Sonax Bayilerinde pasta cila işlemi yapılmaz , ancak bu tip çizikler giderilmesi en kolay çiziklerdir.
Bilindiği üzere SONAX Uygulama Merkezlerinde otomobilinizin içi detaylı iç temizlik ve koruma sistemiyle tavan ve tabanı kaplayan deri ve kumaş döşemelerin derinlemesine nüfuz eden ağır kir ve lekeler SONAX’ın kir ve leke sökücü ürünleriyle çıkartılmakta, araç içindeki tüm plastik ve deri kaplama alanlarında kir ve leke temizlenmekte yüzeydeki çizikler giderilmekte, canlı ve ilk günkü parlaklığı kazandırılmaktadır.
Yapılan bu ayrıntılı ve titiz iç temizlik uygulamasına rağmen aracın içinde ulaşılamayan bölgelerde; Örneğin klima – havalandırma kanalları, döşemelerin lif dipleri, montaj birleşme yerleri gibi dip noktalarda barınan bakteriler koku yaymaya devam etmektedirler. Hani bazen defalarca temizlersin ama yinede koku yok olmaz. İşte Ozonla dezenfeksiyon sistemi bu tür dip noktalara sinen bakteri ve mikropları yok eder.
Ozon jeneratörlerinin geliştirilmesi günümüzde ozon kullanım alanını, hızla genişletmektedir. Ozon bilinen bütün virüs, bakteri, mantar, maya ve küf çeşitleri için yok edici etkiye sahiptir. Ortamdaki hava kirliliği ve kötü kokuları yok etmesi sayesinde, insanlarda ferahlık ve zindelik hissi yaratır.
PVC filmler reklam sektöründe kullanılan folyolardır. Araç boya yüzeyi korunması amacıyla da kullanıldıkları görülmektedir, ancak toz ve çamurdan dolayı kirlenmeyi 3-4 aya kadar önlemekten başka bir koruma etkisi yoktur.
PVC Filmlerin adında anlaşılacağı üzere PVC esaslı olup, uygulandığı yüzeyi sadece tozdan, çamurdan vb. dış etkenlere karşı kısa süreliğine korumak içindir.
Uygulamada genellikle tabelacıların reklam posterlerinin yüzeylerini 3-4 aylığına yağmur, çamurdan korumak için uyguladığı PVC esaslı bir kaplama filmidir.
PVC Film çabuk yırtılır, darbelere karşı dayanıklı değildir. 4-5 aydan sonra filmde sararma başlar uzun süreli koruma sağlamaz. Uygulandığı yüzey üzerinden tekrar sökülmeye uygun değildir. (Çünkü uygulandığı yüzeydeki reklam posterleri ile atılır, tekrar sökülmek için üretilmemiş olup yüzeyde hasar oluşturabilir. Boya yüzeyine zarar verip, yapışkan bırakır.) PVC filmlerinin bu özelliklerinden dolayı Boya Koruma Filmi değildir. Dünyada Boya Koruma Filmini standartlarına göre uygulayan Uygulama Merkezlerinin hiçbirinde PVC film araçların Boya yüzeyini korumak için kullanılmaz.
Otomobillere Boya Koruma Film uygulamasının standartlara göre yapıldığı ABD ve Avrupa Birliği ülkelerindeki Uygulama Merkezlerinde sadece Boya Koruma Filmi olarak Poliüretan esaslı (150-175-200 mikron) şeffaf filmler kullanılmaktadır.
Evet kaplamalar araca zarar verir ,PVC esaslı ve kalitesiz araç kaplama ürünlerinin kendisi ve yapışkan katmanı ağır çevresel şartlar altında deformasyona uğrayarak sökülmeye uygun olmayan bir hale gelir. Söküldüğünde ise yapışkanı boya yüzeyine zarar verir.
Kalite standartları ve teknik özelliklerine sahip poliüretan filmler için pvc filmlerin yüzey temizleme, çizik giderme ve parlatma, koruma amaçlı SONAX 'ın özel ürettiği folyo yüzey temizlik parlatma ve koruma ürünleriyle hem kişisel araç bakım sevenler için uygun ürünler hem de profesyoneller için uygun ürünler bulunmaktadır. Ürünler sizin için sorun giderici çözümler sunmaktadır.
Türkiye’de otomobillerde güneş cam filmi kullanımı yasal statüye kavuşturuldu.Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Araçların Üretim Tadil ve Montajı ( AİTM ) yönetmeliğinde çeşitli değişiklikler yaptı. Yapılan değişiklikler ile otomobil sürücülerine müjde verildi. Yapılan değişiklikler doğrultusunda cam filmi yasağı kaldırıldı.
Yönetmelik 27 Ekim 2016 tarihinde yayımlanan Resmi Gazete ile yürürlüğe girdi. Bu yönetmelikle ön camlara cam filmi uygulama yasağı getirildi.(Kaza ,tehlike ve ağır hasarlarda en geniş araç tahliye yerleri ön ve arka camlardır).
Boya yüzeyindeki kirler ve çizikler boya yüzeyini mat gösterir. Pasta cila işi araç boya yüzeyinin matlaşmalardan arındırılıp parlak bir hale getirilme işlemidir. Boya yüzeyindeki deformasyon (yüzeydeki çiziklerin derinlik ve yoğunluklarına göre) seviyesine ve kirlenmenin çeşidine göre ürün seçilmelidir. Ürün seçimi çok önemlidir. Örneğin; yüzeysel çizikler için agresif olmayan hem çizik giderici hem parlatıcı hem de koruyucu ürünler (3'ü bir arada) ürünler tercih edilmelidir.
Her yüzey için temizlikte en önemli kavram, kullanılan ürünlerin yüzeyin rengine dokusuna ve materyaline zarar vermemeli ve eğer araç içi temizliği yapılıyorsa insan sağlığına zarar vermeyen ürünler olmalıdır.
Tavan temizliğinde en çok dikkat edilmesi gereken birinci konu tavan sarkması diye adlandırılan tavanın deforme olmasıdır. Bunun yansıra kullanılan ürünlerin yüzeyin rengine dokusuna ve materyaline zarar vermemeli ve kullanılan ürünler insan sağlığına zarar vermeyen ürünler olmalıdır.
Deri için üretilmiş temizlik ürünleri kullanılmalıdır. Temizlik sonrası derilere mutlaka koruyucu ürün uygulaması yapılmalıdır.
Jant bakımı jantların üzerinde leke olarak kendini gösteren yağlanmalar, balata tozları ile birleşince zaman içinde jant boyalarına zarar vermektedir. Bunun önlenmesi için jantlar soğukken temizlik işlemi uygulanmalı ve üzerine koruma yapılmalıdır. Jantların temizliğinde asidik ürünler tuz ruhu vb. kullanılmamalıdır.
Motor temizliğinde en önemli konu elektrik kablo bağlantıları ve kumanda ünitelerinin su ve etkilerinden koruma altına alınarak işlemin yapılmasıdır. Bu işlem için özel ürünler üretilmiştir ve temizlik öncesi mutlaka motor odasına uygulanmalıdır. Aksi takdirde ağır masraflara yol açan arızalar oluşabilir.
Boya vernik yüzeyinin yok olması sonucu daha ziyade eski model araçlarda görülür. Boya koruma uygulamaları (film-boya koruma ürünleri) düzenli olarak yapılan araçlarda bu etkilerden koruma sağlanır.
Donma ve buzlanma kışın ağır etkileridir.
Camlarda, kapı fitillerinde ve aracın tüm yüzeyinde donma ve buğulanmayı önleyici-çözücü ürün ürünler kullanılmalı. En önemlisi kullanılan ürünlerde insan sağlığına zararlı olan metanol içermemelidir.
Araç içindeki kötü kokular ozonlama işlemi ve daha yeni bir teknik probiyotik ürünler ile giderilebilir. Ancak koku araç içine dökülen bir sıvıdan meydana geldi ise önce detaylı iç temizlik yapılıp sonrasında aracın her yerine sinen koku için tekrar ozonlama veya probiyotik ürün uygulaması yapılmalıdır.
Klima kanallarında bakterilerin neden olduğu kokular, klima kanalarındaki bakterileri temizleyen sprey ürünler veya daha ileri bir teknoloji olan probiyotik ürünlerle yapılmalıdır.
Cam temizliği amacıyla üretilmiş özel cam temizleme ürünleri ile cam temizliği yapılmalıdır. Endüstriyel kirlenmelere maruz kalmış camlar cam temizleme ürünleri ile temizlenemez, bu tip kirler için üretilmiş özel çözücülerle temizlik yapılmalıdır. Cam su kaydırıcı, cam yüzeyinde suyun rüzgâr etkisiyle kayarak cam yüzeyinde tutunmasına engel olan özel bir uygulama ürün ve işlemidir.
Bu tip kirlenmeler için özel olarak üretilmiş ürünlerle temizlik işlemi yapılmalıdır. Aksi takdirde kire maruz kalan yüzeylerde deformasyon oluşabilir.
Yaz aylarında güneş altında boya yüzeyinde bulunan bu kirler yaklaşık 4 saat için vernik yüzeyi yakar ve boyaya hasar verir, en pratik yöntem hemen suyla kirin yıkanmasıdır. Boya koruma işlemleri size bu temizlik için zaman kazandırır, önce koruma yüzeyi hasarlanır. Boyanız zarar görmez ancak, bu pislik koruma yapılmış yüzeyde de uzun süre kalırsa yine boya yüzeyine hasar verir. Ancak boya yüzey koruyucu filmler bu maruziyetler de boya yüzeyinin zarar görmesini önleyebilir.
Evet , ancak uygun standart ve özellikteki filmler korur.