Hoffman Mineral Madencilik Şirketi 1903 yılında Almanya’da Münih’in Neuburg kasabasında Manfred Hoffmann tarafından kuruldu. Şirket maden cevherlerinde ki bazı minerallerin temizleyici ve parlatıcı özelliğini keşfetti. 1930’lu yıllarda tüm ar-ge sini bu işe yoğunlaştırdı. 1945 yılında savaştan hemen sonra geliştirdiği yüzey temizleyici ve parlatıcı ürünlerini SONA ismiyle,1950’den itibaren ise SONAX marka ismi ve logosuyla temizlik, bakım, koruma ürünlerini piyasaya arz etmeye başladı.
SONAX’ın tüm ürünleri Almanya’da Münih’in Neuburg kasabasında 35.000 m2 kapalı alana sahip fabrikasında Made in Germany damgasıyla üretilmekte olup Alman kalite standartlarına sahiptir.
SONAX Almanya’da ki kendi modern üretim tesisleri, test ve Ar Ge merkezlerinde sürekli teknoloji ve ürün geliştirme (İnovasyon) yatırımları yapmaktadır.
SONAX ürünleri Almanya kalite sertifikasını oluşturan TÜV belgesi, uluslararası kalite sertifikası ISO9001 belgesi ayrıca insan ve çevreye zarar vermediğine dair NSF ve ISO14001 belgelerine sahiptir.
SONAX Almanya’da ki yarı resmi kurum olan Marken Des Jahrhunderts (Markalar Danışma Kurulu) tarafından 2013 ve 2016 yıllarında iki defa Almanya markalar car care sektöründe yüzyılın markası seçilmiştir.
SONAX Almanya’nın en çok satan otomobil dergileri Auto Motor und Sport ve Auto Bild okurları tarafından 12 yıl üst üste en iyi araç bakım markası ödülüne layık görülmüştür.
SONAX Türkiye’de 2000 yılından bu yana aynı distribütör firma Auton Otomotiv A.Ş. tarafından temsil edilmekte olup 2008 yılında SONAX’ın dünyada ki 103 distribütörü arasında en iyi distribütör firması seçilmiştir.
BAYİLİK SİSTEMİ
SONAX Uygulama Merkezi konsepti altında SONAX ürünlerinin, SONAX tekniklerinin ve SONAX bilgi birikiminin belirli bir bütünsellik içinde bir araya getirilerek hizmete dönüştürülmesine SONAX bayilik sistemi adını veriyoruz.
KONSEPT
SONAX Uygulama Merkezi konsepti bir sistem bütününün en önemli parçasıdır; bayilik sistemini ve konseptini oluşturan standartlar aşağıda ki gibidir. Bu standartlarla ilgili ayrıntılı bilgiler SONAX bayi adaylarıyla paylaşılmaktadır.
Hizmet Standardı: SONAX uygulama merkezlerinde 26 hizmet başlığı altında sunulan tüm hizmetlerin standartları tanımlanmaktadır ve bunların dışına çıkılamaz. Hizmet Standartları 3 temel faaliyet konusunu kapsamaktadır.
Kalite Standardı: SONAX Uygulama Merkezlerinde her hizmetin hangi ürünle, nasıl yapıldığı tanımlıdır; SONAX ustaları bu tanımların dışına çıkamaz.
Fiyat Standardı: SONAX Uygulama Merkezlerinde 26 başlık altında verilen tüm hizmetlerin fiyatı belirlenmiş olup hizmet fiyatlarını web sayfasında yayınlayan tek firmadır.
Eğitim Standardı: SONAX Uygulama Merkezinin her çalışanı her yıl planlaması yapılan aynı eğitim prosedürüne tabidir; SONAX Akademi bu eğitimleri veren Türkiye’nin ilk ve tek car care firmasıdır.
Mimari Dizayn Standardı: SONAX tarafından verilen mimari projeye göre iç ve dış dizayn uygulaması işletme tarafından hayata geçirilir.
İç Mimari Dizayn: İşletmenin İç dizaynı SONAX tarafından en ideal araç yıkama, araç kurulama, SONAX uygulama, müşteri kabul, bekleme salonu, ofis, depo ve tuvalet gibi alanlar en ideal şekilde tasarlanarak hayata geçirilmesi için teslim edilir.
Dış Mimari Dizayn: İşletmenin dış dizaynı mevcut yapının çevreyle uyumlu en ideal haliyle kurumsal kimlik standartlarına bağlı kalınarak yapılır ve uygulanması için teslim edilir.
Kurumsal Kimlik Standardı: SONAX Uygulama Merkezlerinde kullanılan totem, tabela, bayrak, kartvizit, poster, iç ve dış görsel kriterler Almanya’da oluşturulup kurumsal kimlikte belirlenen standartlara göre uygulanır.
Bilgi İşlem (Network) Standardı: SONAX Uygulama Merkezlerinde işyeri prosedürleri, müşterilere sunulan hizmet ve prosesler merkez takibinde network işletim sistemi üzerinden yapılmak zorundadır.
BAYİLİK SÖZLEŞMESİ
SONAX Bayilik Sözleşmesiyle tarafların hak ve yükümlülükleri ayrıca çalışma usul ve esasları sözleşme ile hüküm altına alınır.
DESTEKLER
Kampanyalar: SONAX bayileri yıllık olarak planlanan reklam kampanyaları, sponsorluklar ve fuar etkinlikleri ile desteklenir.
Satış ve Pazarlama Eğitimleri: Bayi satış personelleri yıl boyunca SONAX ürünlerinin satışı ve pazarlanması konusunda en güncel teknikler kullanılarak eğitilir.
Yeni Ürünler, Yeni Hizmetler: Almanya’da kurulduğu günden bugüne kadar sürekli en yeni teknolojik alt yapıyı kullanarak üretimine devam eden SONAX arge yatırımlarıyla sürekli yeni ürünler geliştirmektedir.
Müşteri Memnuniyeti: SONAX insan sağlığına ve çevreye duyarlı olduğu onaylanmış tüm ürünleriyle ve yüksek kalite standartlarında hizmet veren bayileriyle sürekli müşteri memnuniyeti sağlar.
Denetleme: SONAX kalite standartlarını koruma, sürekli kılma, bayilerimizin hedeflerine ulaşmasına yardımcı olma ve müşteri memnuniyetini üst seviyede tutma amacıyla SONAX Uygulama Merkezi faaliyetleri network işletim sistemi ve periyodik bayi ziyaretleriyle denetlenir.
AVANTAJLAR
SONAX araç temizlik,bakım ve koruma hizmetlerinin konsept içinde sunulduğu sistemin kurucu firmasıdır.Türkiye Distrübütörü Auton Otomotiv ise 17 yıldan beri bu sisteme sahip olan ve devam ettiren tek firmadır.
Kullanılan SONAX ürünleri uygulandıkları yüzeyin veya materyalin rengine,dokusuna ve fiziksel yapısına asla zarar vermez.
SONAX bayilerinin kullandığı tüm ürünler Almanya’da aynı fabrikada üretilmekte olup ürünlerin birbirleriyle uyumluluğu SONAX laboratuarlarında test edilmiştir. Örneğin boya korumada kullanılan yüzey temzileyiciler,çizik gidericiler ve cilalar ile koruma ürünleri birbirleriyle uyumludur;bu SONAX’ı farklı kılan en önemli özelliğidir.
SONAX ürünlerinin tamamı insan sağlığı ve çevreye zarar vermediğine ilişkin TÜV güvenlik ve ISO Kalite belgelerine sahiptir dolayısıyla SONAX ürünleri uygulamalarda çalışan ustalara ve araç sürücülerine asla zarar vermez.
SONAX bayilerinde 26 hizmet başlığı altında farklı hizmetler ifa edilir.(boya koruma,cam filmi,iç temzlik,far çizik giderme,kaput koruma vs.).Bu çeşitlilik bayilerin daha geniş bir müşteri gürühuna hitap etmesini sağlar.
SONAX bayileri oto yıkama işletmesinden öte teknik hizmetlerin üretildiği ve satıldığı servis niteliğinde işletmelerdir.İşletmeler cirolarının %70 ni bu tür hizmetlerin satılmasından alır.
SONAX bayileri yıllık planlanan reklam faaliyetleri ile sürekli pazarlama, satış destekleri alır.
SONAX bayileri işletmelerini merkezi bilgi işlem (network) sistemi üzerinden takip ederler ve yönetirler.
SONAX bayiliğinin kurulması, yönetilmesi ve yürütülmesi için eğitimli ve profesyonel bir ekibe ihtiyaç duyulmaktadır. SONAX bu konuda Türkiye’de ki en güçlü organizasyona sahip firmadır.
SONAX bayileri sadece hizmet üretip satan işletmeler değildir; bayilerde satılan 500’ü aşkın SONAX Shop ml ürünleri yanı sıra Auton Otomotiv’in Türkiye genel distribütörü olduğu Natural Fresh markalı araç kokularını ayrıca Auton’nun yurtiçi ve yurtdışında ürettiği aksesuar ürünlerinin satışını yapmaktadırlar.