Aracınızı Cilalayın


Arabanızı cilalayın: Boyanızın tekrar parlamasını nasıl sağlarsınız?

Parlayan bir otomobil boyası, bakımlı bir aracın en önemli kartvizitidir. Ancak zaman içinde araç boyası ciddi şekilde yıpranır. Çiçek polenleri, yol kiri, tuz ve diğer dış etkenler boyaya zarar verir. Kapı kollarında oluşan küçük çizikler de aracın bakımsız bir izlenim bırakmasına neden olur. Böylece, eskiden ışıl ışıl parlayan boyanın cazibesi kısa sürede kaybolur.

İşte bu noktada, aracınızı cilalamanın zamanı gelmiştir. Bu yazıda, arabanızı elle nasıl parlatabileceğinizi, nelere dikkat etmeniz gerektiğini ve boyayı uzun süre koruyarak parlaklığını nasıl muhafaza edebileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Makine ile polisaj yapmak isteyenler için ise ayrıca “Oto Boyası Nasıl Yenilenir?” başlıklı bakım ipuçları rehberinde detaylı bir anlatım bulabilirsiniz.

"Aracınızı cilalamaya en uygun şekilde hazırlayın: İyice yıkayıp kurulayın. Bu, kirden kaynaklanan çizikleri önleyecektir. Ayrıca, gerekli tüm cilalama aksesuarlarını hazır bulundurun. Mükemmel bir sonuç için: Gölgeli, rüzgardan korunaklı ve temiz, yeterli alana ve iyi aydınlatmaya sahip bir çalışma alanı seçin." Sonax Ürün Müdürü

Boyanın mevcut durumunda, aracı cilalamak oldukça faydalıdır.

  • Hafif Çizilmiş Boya

    Yüzeyde bazı çizikler görülmektedir.

    Aynadaki yansıma artık yalnızca bulanık şekilde fark edilmektedir.

    Yüzeyde çok az bir parlaklık kalmıştır.

  • Hasarlı Boya

    Boya yüzeyi yoğun şekilde çizilmiştir.

    Yüzey donuk ve oldukça mat görünmektedir.

    Herhangi bir yansıma artık seçilememektedir.

lightbulb

Doğru mevsim

Arabanızı orta sıcaklıklarda cilalayın. Soğuk havalarda cila düzgün kurumaz. Sıcak havalarda ise çok çabuk emilir ve kuruyabilir. Cilayı çıkarmak zorlaşır ve iz bırakabilir. İlkbahar bunun için ideal bir zamandır. Kıştan sonra arabaya daha az böcek kalıntısı yapışır. Cilalama sonrası pürüzsüz boya, reçine ve böcek kalıntılarının daha sonra çıkarılmasını da kolaylaştırır.

Arabanızı 5 adımda cilalayın

Adım 1: Aracı iyice yıkayın

Arabanızı tüm kir parçacıklarından arındırmak için iyice temizleyin. Bunu nasıl doğru şekilde yapacağınızı araç bakım ipuçlarımızda okuyabilirsiniz.

Adım 2: Plastik parçaları kapatın

Cilalama işleminden önce aracın dış kısmındaki plastik parçaları beyaz renk değişiminden korumak için mutlaka kapatın.

Adım 3: Doğru cilayı seçin

Aracınızın boyasının durumuna bağlı olarak, optimum bakım için farklı bir cila uygundur. Boyanızın durumunu çizik sayısına, yüzey dokusuna, parlaklığına ve yansımasına göre belirleyebilirsiniz. Hafif çizik ve hasarlı boya arasındaki farkı bu bakım ipucunun ilerleyen kısımlarında bulabilirsiniz.

Çok fazla çizik bulunan boyalar için, aşındırıcı içeriği yüksek cilalar kullanın. Hafif çizik bulunan boyalar için ise aşındırıcı içeriği düşük bir cila yeterlidir. Ürünün aşındırıcılığı ve hangi boya koşulları için uygun olduğu hakkında bilgi ürün etiketlerinde bulunabilir.

Adım 4: Araba boyasını cilalayın

  • Yumuşak bir boya cilası kullanın.

  • Kuru boyaya temiz bir sünger veya P-Ball kullanarak cila uygulayın. 

  • Cilayı eşit şekilde yayın ve orta şiddette bastırarak cilalayın. İlgili bileşenleri (örneğin kaput, tavan) tek bir işlemde işleyin. 

  • Cilanın kısa bir süre kurumasını bekleyin.

  • Kalıntıları ikinci bir temiz mikrofiber bezle temizleyin.

Adım 5: Boyayı uzun vadede koruyun (isteğe bağlı)

" Boya Koruma " bakım ipucumuzda, cilalama sonrası aracınızın boyasını nasıl koruyacağınızı ve böylece uzun süreli koruma sağlayacağınızı öğreneceksiniz.

lightbulb

Parlatma hatalarından nasıl kaçınılır?

Doğru aşındırıcıya sahip doğru boya cilasını kullandığınızdan emin olun. Boya, cilalama süngeri ve bezleri temiz olmalıdır, çünkü kirli aletler boyanızı daha da çizebilir. Her seferinde yalnızca küçük alanları cilalayın ve çok fazla baskı uygulamamaya dikkat edin.

Hafif çizikli boyaları parlatmak için ürünlerimiz

Araç için ihtiyacınız olan aksesuarlar

Arabanızı cilalamak - Sıkça sorulan sorular

Cila, yalnızca aracın şeffaf verniği üzerinde etkilidir. Bu vernik yaklaşık 30 mikron kalınlığındadır (1 µm = 0,001 mm). Çok yoğun manuel uygulama ile (örneğin, SONAX XTREME Cila+Cila 3 Hibrit NPT ile) maksimum 0,3 mikron şeffaf vernik çıkarılabilir. Bu, boyanın 100 uygulamaya kadar kolayca dayanabileceği anlamına gelir.
Cila makinesini kullanırken dikkatli olunması önerilir; aşırı basınç, özellikle kenarlarda ve kıvrımlarda boya tabakasını tamamen çıkarabilir.

Yeni, cilalı boyalar için: Cila gerekmez; örneğin XTREME BrilliantWax 1 ile boyayı korumak yeterlidir 
Hafif yıpranmış, çizilmiş boyalar için: XTREME Polish+Wax 2 gibi orta parlatma gücüne sahip bir boya cilası
Hasarlı boyalar için: XTREME Polish+Wax 3 gibi yıpranmış boyalar için özel bir cila 

Ürünü geniş bir alana uygulamamanızı öneririz. Kurumuş cila ve koruyucu kalıntılarının çıkarılması çok zordur ve boyada çizgiler ve lekeler bırakır. Ancak bunun böyle olması gerekmez, çünkü boya bakım ürünü gözenekleri kapatır ve kurumadan bile yüzeyi korur.
Bu nedenle, bölümler üzerinde (örneğin, kaputun 1/4'ü) tek tek çalışmak en iyisidir. Bölümü cilalayın/koruyun ve ürünün kurumasına izin vermeden cila kalıntılarını hemen silin. Ardından bir sonraki bölüme geçin.

Elle uygulanan boya koruyucunun en geç 6-8 araç yıkamasından sonra yenilenmesi gerekir.
Boyanın durumuna bağlı olarak yılda en az iki kez, rengini tazelemek ve parlak, derin parlaklığını korumak için boyaya bir boya bakım ürünü uygulamanızı öneririz.

Güneş boya yüzeyini ısıttığında, boya bakım ürünü o kadar çabuk kurur ki, cila ve koruyucu kalıntılarını iz bırakmadan silmek neredeyse imkansızdır. İlkbahar güneşinde bu bir sorun değildir; yazın ise arabanızı gölge bir yerde tutmanız daha iyidir.

Arabanızı ne sıklıkla cilalamanız gerektiği çeşitli faktörlere bağlıdır.
* Zamanlama: Boyayı korumak ve görünümünü iyileştirmek için aracınızın cilalanmasını ilkbahar ve sonbaharda yapmanız önerilir.
* Boya durumu: Boya donuk veya hasarlı görünüyorsa, cilalama parlaklığı ve kiri geri kazandırmaya yardımcı olabilir.
* Çevresel faktörler: Aracınız sert hava koşullarına maruz kalıyorsa bakımını daha sık yaptırmalısınız