Yaz lastiklerinden kış lastiklerine ve tam tersi geçiş: Yılda iki kez lastik değişim zamanı gelir. Nisan'dan Ekim'e kadar yaz lastikleri , Ekim'den Nisan'a kadar ise kış lastikleri kullanılıyor. Çünkü bu dönemlerde sıcaklıklar düşer ve zaman zaman kar yağışı olabilir. Bu nedenle güvenli sürüş için kış lastiklerine geçiş yapabilirsiniz. Lastik değişimi için her zaman servise gitmek istemeyenler, bu işlemi kendileri de yapabilirler. Bu adım adım rehberimizde, lastik değiştirmenin püf noktalarını ve dikkat edilmesi gerekenleri ayrıntılı şekilde ayırmanız gerekir.
- Sekiz adımda lastik değişimi
- Sıkışmış tekerlek cıvataları için profesyonel ipucu
- Lastik değiştirme ürünleri
- Lastik değiştirme aletleri
- Lastik değiştirme: Sıkça sorulan sorular
"Arabanızda kullanacağınız jantları takmadan önce, jant koruma macunu ile kapatın. Bu, daha sonra temizlenmesi zor olan fren tozunun sürekli birikmesini önler. Jantları temizlerken iç kısımlarına ulaşmanız zor olacağından, iç kısımları da unutmayın."
Richard Hanauer - Uluslararası Ürün Müdürü
Lastik konumlarını değiştirin
Lastiklerinizi düzenli olarak değiştirin. Geçen sezon önde olan lastikleri arkaya, arkada olan lastikleri de ön tarafa takın. Bu, eşit aşınma sağlar. Ancak, lastikleri asla çapraz olarak değiştirmeyin.








Sıkışmış tekerlek cıvataları için profesyonel ipucu
Bijon anahtarı yerine darbeli anahtar kullanın
Sıkışmış bijon cıvatalarını gevşetmenin en iyi yolu darbeli anahtar kullanmaktır. Bijon anahtarı kullanmak, bijonlara gereken kuvveti uygulamaz. Bijon cıvatalarının sıkışmasını önlemek için, her zaman doğru torkta sıktığınızdan emin olun.
Birçok sürücü, bu konuda “O'dan O'ya” kuralını esas alır: Geçmişten (Nisan) Ekim'e kadar yaz lastikleri, Ekim'den itibaren ise kış lastikleri kiralıktır. Yaz lastiklerine geçiş , hava sıcaklıklarının yükseldiği ve gece donma riskinin ortadan kalktığı dönemlerde yapılmalıdır. Bu dönem Nisan ayı itibarıyla başlar. Yaz lastikleri, daha yumuşak bir kauçuk karışımına sahiptir ve bu sayede daha az aşınır, uzun ömürlü olur. Yazdan kış lastiklerine geçiş ise genellikle Ekim ayında yapılmalıdır. Çünkü kış lastikleri, yaz lastiklerinden farklı olarak özel bir doğal yapıya sahiptir. Bu yapı, kaygan kış yollarında daha iyi tutuşmayı sağlar. Kış lastikleri, üzerlerinde yer alan “Alpine” (içindeki kar tanesi dağ) sembolüyle kolayca tanınabilir.
Bir lastiğin tutuşması giderek azalır. Hatta iyi durumda olsa bile, bir araba lastiği en fazla sekiz yıl kullanılmış gibi görünüyor. Yasal olarak onun lastiklerinin üzerinde üretimin belirtilmesi zorunludur. Bu etkilere “DOT numarası” denir. DOT numarasındaki son dört rakam, lastiklerin üretim verilerini gösterir:
İlk iki rakam üretim haftasını, Son iki rakam ise üretim yılını belirtir. Bu sayede lastiklerinizin yaşını kolayca değiştirebilirsiniz ve güvenli sürüş için zamanında değişiminizi planlayabilirsiniz
Lastik değişiminde bazen sorun yaşanmasının nedeni Lastik Basınç Kontrol Sistemi (RKDS) olabilir. Bu sistem, 2014 yılından itibaren tüm yeni araçlarda zorunlu hale getirilmiştir. Lastik basıncı veya jant değişikliklerinin değişmesinde sistem uyarısı verir. Bu nedenle lastik değişiminden sonra sistemin yeniden ayarlanması gerekir.
1.Dolaylı Sistemler: Bu sistemlerde lastik basıncı doğrudan gösterilmez. Bu aracın gösterge paneli üzerinden veya özel bir düğme ile manuel.
Doğrudan Sistemler: Bu sistemlerde her lastikte özel bir sensör bulunur ve lastik basıncı doğrudan cihaza iletilir.
Bazı doğrudan sistemler, ilk kurulumdan sonra kendini otomatik olarak kalibre ederken, bazılarında her lastik değişiminden sonra serviste ayar yapılması gerekir. Lastik değişiminden önce aracınızın hangi tür RKDS kullandığını mutlaka kontrol edin. Eğer sistem karmaşıksa veya manuel ayar yapılamıyorsa, lastik değişimini bir servise yaptırmanız daha doğru olur.